sprzęgło kevlarowe
Obicie sprzęgła kevlarem
Oryginalne sprzęgło w Twoim samochodzie nie spełnia oczekiwań? Czeka Cię kolejna już wymiana, a oferowane zamienniki nie cechują się oczekiwaną żywotnością? A może zdecydowałeś się na poprawę parametrów samochodu i oryginalne sprzęgło niezbyt dobrze radzi sobie z dodatkową mocą i wyższym momentem? Zamiast kolejny raz sięgać po nowy zestaw lub decydować się na niewygodne w użyciu sprzęgło spiekowe, możesz zdecydować się na obicie sprzęgła kevlarem. Na czym to polega? Jakie efekty przynosi?
Obijanie sprzęgła kevlarem – co to i jakie ma zastosowanie?
Nowoczesne układy wtryskowe, powszechne doładowania i rosnąca wydajność jednostek spalinowych pozwalają na cieszenie się znacznie większą mocą, niż w samochodach produkowanie jeszcze kilka lat temu. Łatwiejsze stało się również „tuningowanie” silników – niekiedy wyłącznie zmieniając oprogramowanie, można podnieść moc i moment obrotowy silnika o nawet kilkadziesiąt procent, a wymiana turbosprężarki na wydajniejszą również nie jest szczególnie kłopotliwe. O ile większość podzespołów samochodu dobrze radzi sobie z wykorzystaniem podniesionej mocy silnika, o tyle często „piętą achillesową” okazują się sprzęgła. Dawniej były one obliczane z zapasem w stosunku do mocy pojazdu, co czyniło z nich niemalże wieczne podzespoły, natomiast te montowane dzisiaj nie akceptują większych, niż fabryczne przeciążeń, przez co łatwo o ich spalenie i konieczność przyspieszonej wymiany.
Świetnym rozwiązaniem problemów z szybkim zużywaniem się sprzęgieł okazuje się wykorzystanie kevlaru. Ten materiał ma ogromną odporność na skręcanie, zginanie, rozciąganie, świetnie radzi sobie również z wysokimi temperaturami – a więc z wszystkim tym, na co narażone jest sprzęgło podczas codziennej eksploatacji. Z tego powodu to właśnie okładziny kevlarowe tak chętnie są wykorzystywane przez amatorów tuningu, jak i producentów samochodów wyczynowych. Jakie korzyści przynoszą?
- zapobiegają zeszkleniu się okładzin, nawet podczas intensywnej pracy,
- lepiej radzi sobie z przenoszeniem wyższego momentu obrotowego i to bez konieczności wzmacniania docisku, niż tradycyjne materiały wykorzystywane w sprzęgłach,
- nawet trzykrotnie wyższa żywotność, w porównaniu do standardowych sprzęgieł,
nie przyspiesza zużycia docisku i koła zamachowego, - doskonale radzą sobie z ciężkimi warunkami eksploatacji – wysoką mocą i momentem obrotowym, czy pracą w terenie.
Obicie sprzęgła kevlarem – na co możesz liczyć u nas?
Od lat zajmujemy się regeneracją i wzmacnianiem sprzęgieł, kół zamachowych, docisków i tarcz sprzęgłowych. Naszym klientom decydującym się na obicie sprzęgieł kevlarem oferujemy usługę polegającą na wymianie zużytych okładzin ciernych na tarczach sprzęgłowych na takie, do których produkcji wykorzystano ten wytrzymały materiał. Otrzymane w rezultacie sprzęgło jest znacznie wytrzymalsze i wydajniejsze od oryginalnego, przy zachowaniu podobnych wrażeń z użytkowania – nie jest ono dużo twardsze, zostaje zachowana „cywilna” charakterystyka pracy, w odróżnieniu od popularnych sprzęgieł spiekowych.
Przy wykonywaniu modyfikacji korzystamy z renomowanego materiału LUK B-8090s, który również jest wykorzystywany przy fabrycznym montażu w samochodach wyczynowych i sportowych i cieszy się bardzo dobrymi opiniami u fachowców.
Usługi obijanie sprzęgieł kevlarem oferujemy w naszym warsztacie w Warszawie przy ul ul.Kwidzyńska 22
lub drogą wysyłkową na terenie całego kraju – nie musisz więc nigdzie jechać, by korzystać z dobrodziejstw, jakie przynosi sprzęgło kevlarowe. Wystarczy, że nam wyślesz swoje zużyte sprzęgło, a my wkrótce po jego odebraniu poinformujemy Cię o koszcie modyfikacji i czasie potrzebnym na jej realizację.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu.
O TARSPRZĘG
Zajmujemy się regeneracją tarcz i docisków sprzęgłowych
do samochodów osobowych,dostawczych,ciężarowych,ciągników
i maszyn rolniczych oraz urządzeń przemysłowych.
TARSPRZĘG działa nieprzerwanie od 1991 r.
KONTAKT
ul.Kwidzyńska 22
04-695 Warszawa
tel:
506 195 563
e-mail:
marcin.wlazlo@wp.pl